lørdag den 24. november 2018

Grænseværdianalyse i Wien

Grænseværdianalyse er en af testanalytikerens basisteknikker. Når man har undervist i testteknikken i mere end 10 år har man (læs: jeg) den under huden, og som en del af min DNA. Som nogle ved rejser jeg meget ofte til Wien, og senest fik jeg set på billetten til hurtigtoget fra lufthavnen til Wien centrum. Børn til og med 14,99 år rejser gratis med. Men hvor gammel er man når man er ældre end 14,99 år? Man er 14 år og 361,35 dage og 362,34 dage i skudår. Så man skal faktisk betale for rejsen 3/4 dage FØR man fylder 15 år. Det her bliver en spændende test. 



2 kommentarer:

  1. Mindes din historie om dit første dankort tror jeg det var ... Eller historien om hvornår man juridisk var blevet 15 år og dermed stod til straf ... Så ja en sjov test står og venter .... Skæg ækvivalensklasse ... Enjou

    SvarSlet
  2. Hejsa Ole, Fik endelig kikket ind på din blog - faldt lige over denne - spøgsebillet - tænkte på netop Grænseværdier ... det juridiske i hvornår er man 15, under 15 eller over 15 ... og hvor gammel er man når man er 14.99 år ? 14år og 361 dage .... men hvad så med de i CATsidste dage inden man fylder 15 ? Sikke et drama i CATen

    SvarSlet