torsdag den 3. august 2017

Test i 30 år - er det ikke nok?

Netop i dag den 3. August 2017 er det præcis 30 år siden jeg startede med softwaretest - rent professionelt. Den 3. August 1987 havde jeg min første arbejdsdag hos LEC i Aarhus, og efter den traditionelle velkomst om formiddagen og frokosten med min daværende chef, skulle han finde på noget at lave til mig.

Projektleder skulle det ikke være endnu, da jeg jo ikke havde nogen erfaring. Udvikler heller ikke, da min baggrund er civiløkonom og ikke datalogi. Så det blev test - uden noget systemkendskab, intet domænekendskab, intet kendskab til test. Gode forudsætninger - eller hvad?

Det er nu blevet til 30 år - dog med et par svinkeærinder som udvikler, projektleder, systemanalytiker - men det er altid endt med test.

Der er dog blevet bygget en del teoretisk viden på siden da, og ikke mindst en masse erfaringer og gode oplevelser.

Men jeg får tit spørgsmålet: 'Ole har du ikke snart testet nok?' - NEJ - overhovedet ikke, det kan jeg blive ved med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar